Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten
+6
Ine'
Lotte vB
Ruth V
Lotte H.
NatasjaM
Admin
10 plaatsers
Auteur
Bericht
Admin Admin
Aantal berichten : 27 Registration date : 23-01-08
Onderwerp: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten vr feb 01, 2008 9:15 pm
Argumenten zijn niet alleen belangrijk om te kunnen reageren op een bepaalde stelling of actuele gebeurtenis, maar ook bij het geven van je persoonlijke mening kunnen argumenten erg interessant zijn. Stel, je wilt je beste vriend(in) overtuigen om mee naar je lievelingsfilm te kijken, maar hij/zij heeft niet veel zin en zij vraagt 'Waarom zou ik die film moeten zien?' en jij antwoordt 'Nou, gewoon omdat hij goed is.' Daar heeft jouw vriend(in) eigenlijk niet veel aan. Wat is 'goed' tenslotte? Iedereen vindt andere dingen goed, het is dus simpelweg een kwestie van smaak zou je zeggen. Niet helemaal. Het feit dat jij iets goed vindt, wordt bepaald en beïnvloed door verschillende factoren. Bij een film kunnen dat acteerprestaties, het verhaal, de speciale effecten, de decors, de algemene sfeer, het uiterlijk van de acteurs enz. zijn. Een erg grote hoeveelheid van factoren bepaalt dus of je iets goed vindt of niet.
In deze draad kan je a.d.h.v. argumenten jouw favoriete film/cd/boek te promoten!
NatasjaM Goed bezig!
Aantal berichten : 13 Leeftijd : 32 Woonplaats : heeeeeeel ver van school Registration date : 04-02-08
Onderwerp: Dragonfly ma feb 04, 2008 6:55 pm
De film die ik hier wil verdedigen is Dragonfly. Het is opzich niet z'n heel bekende film, maar zeker zó mooi. Ik vind dat jullie hem ook moeten zien, want het is een romantisch en er zit drama in. Het is zo een beetje tussen hemel en aarde (om bij weg te dromen). De film heeft iets bovennatuurlijks... Het meisje sterft en de man blijft alleen achter. Hij ziet overal dingen die naar haar verwijzen. Hij wordt er krankzinnig van. Dat maakt juist de film voor vele mensen mooi. Iemand die vecht voor zijn geliefde ook al is hij/zij al dood... Blijven zoeken achter een betekenis van alles dat hij de volgende weken tegen komt... Op zoek naar.... Hem/haar. Ik heb juist opgezocht hoeveel op 5 de film gemiddeld heeft... Een 3.06 op 5. Geloof je me niet? Kijk dan zelf maar. http://www.moviemeter.nl/film/2080 Nu wil ik jullie nog één maal overtuigen. Bekijk deze trailer en oordeel zelf. Veel kijk plezier! http://www.filmfocus.nl/trailers/3488-Dragonfly.html
Lotte H. Goed bezig!
Aantal berichten : 13 Registration date : 08-02-08
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten vr feb 08, 2008 10:59 pm
Admin schreef:
Argumenten zijn niet alleen belangrijk om te kunnen reageren op een bepaalde stelling of actuele gebeurtenis, maar ook bij het geven van je persoonlijke mening kunnen argumenten erg interessant zijn. Stel, je wilt je beste vriend(in) overtuigen om mee naar je lievelingsfilm te kijken, maar hij/zij heeft niet veel zin en zij vraagt 'Waarom zou ik die film moeten zien?' en jij antwoordt 'Nou, gewoon omdat hij goed is.' Daar heeft jouw vriend(in) eigenlijk niet veel aan. Wat is 'goed' tenslotte? Iedereen vindt andere dingen goed, het is dus simpelweg een kwestie van smaak zou je zeggen. Niet helemaal. Het feit dat jij iets goed vindt, wordt bepaald en beïnvloed door verschillende factoren. Bij een film kunnen dat acteerprestaties, het verhaal, de speciale effecten, de decors, de algemene sfeer, het uiterlijk van de acteurs enz. zijn. Een erg grote hoeveelheid van factoren bepaalt dus of je iets goed vindt of niet.
In deze draad kan je a.d.h.v. argumenten jouw favoriete film/cd/boek te promoten!
De film die ik ga verdedigen is 'The Notebook'. Ik vind het een van de romantische films ooit. In begin lijkt het een voor de hand liggende film, maar als hij een half uurtje bezig is, ben je niet meer voor het scherm weg te krijgen. De film is echt de moeite waard! Het gaat over Allie & Noah twee tieners die helemaal gek zijn van elkaar. Maar.. (zoals er atlijd een maar is) de ouders van Allie zijn rijk, en voor de arme Noah is er in de familie geen plaats. Allie wordt door haar ouders verplicht het contact met Noah te verbreken. Al die brieven die Noah naar Allie schreef, heeft ze nooit aangekregen. Hoe komen ze dan toch bij elkaar? Ben je benieuwd, kijk dan ook eens naar deze mooie film. “…The first time you fall in love it changes your life forever, and no matter how hard you try, the feeling never goes away.”. (het einde van de film)
Betoverend.
Je breekt je zinnen weer af waar het niet moet/hoort. een van de romantische films -> een van de meest romantische films In begin -> In het begin Voor 'en' komt doorgaans geen komma. Het gaat over Allie en Noah, twee tieners die... -> 'twee tieners die...' geeft meer informatie over het onderwerp, zoiets noemen we een bijstelling. Een bijstelling plaats je steeds tussen twee komma's (of tussen een komma en een punt). .. -> ... of .
Ruth V Goed bezig!
Aantal berichten : 6 Registration date : 11-02-08
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten ma feb 11, 2008 9:20 pm
Ik ga de film verdedigen: High school musical 2! Zoals iedereen het met mij wel eens is, denk ik. Is dit 1 van de beste films. Het gaat over Troy en Gabriëlla. Ze waren elkaar tegen gekomen op vakantie en hadden een romantische avond beleefd. Ze dachten dat ze elkaar nooit meer gingen tegenkomen. Maar jawel je kunt het alwel raden ze zitten dat jaar samen op school. Zij is een echte labo nerd. En hij is de basketbal held. Alhoewel hun werelden sterk verschillen, worden ze toch verliefd op elkaar. Ze willen samen meedoen aan een zangwedstrijd die ze op de school organiseren. Hun sterkste tegenstanders zijn Sharpay en Ryan (broer en zus). Maar door hard werk, plezier en liefde winnen ze toch. En tijdens deze film word heel de tijd leuke liedjes gezongen. Het is dan ook een musical hé! Dit is de 1. Nu de 2. Nu het schooljaar is afgelopen begint de zomervakantie. Dit vind natuurlijk heel de school leuk. Maar ze willen ook een job. En die komt ook, ze gaan met zen allen (basketbalploeg + vriendinnen van Gabriëlla) werken in de countryclub van Sharpay en Ryan. Dit is natuurlijk een groot plezier! Ze gaan allemaal meedoen voor de lol aan de musicshow die ze daar organiseren. Dit ziet Sharpay natuurlijk niet zitten, die deze show elk jaar wint en zet Ryan in om de Wildcats (heel de vriendengroep) af te luisteren. Maar uiteindelijk word Ryan er vrienden mee. Dus nu staat Sharpay er alleen voor. Ze laat Troy overhalen (dit doet ze door een goed woordje te doen bij universiteiten) om hem te beloven met haar te zingen. Nu moet Troy kiezen tussen zijn toekomst of vrienden. Het eindigt allemaal goed en wel, want ze leggen de ruzie bij en zingen gewoon allemaal samen. De star dazzle award (prijs) gaat naar Ryan. Net zoals de eerste is ook de tweede gevuld met plezier! Maar nu je het verhaal kent wil je zeker mijn argumenten weten waarom ik het een goede film vind. Je leert over goede keuzes maken, met iedereen bevriend te zijn, houden van wie je wilt, doen wat je zelf wilt en niet op anderen letten.
Lotte vB Goed bezig!
Aantal berichten : 6 Registration date : 30-01-08
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten ma feb 11, 2008 9:28 pm
De film die ik ga verdedigen is 'Titanic' Ik vind het een super geweldige, romantische film die me altijd bij zal blijven omdat ik hem zo mooi vindt. Het gaat over de liefde tussen Rose (Kate Winslet) en Jack (Leonardo DiCaprio), die beiden op de Titanic reizen. Het is een onmogelijke liefde want Rose reist derde klasse met haar gluiperige doch rijke verloofde Cal Hockley (Billy Zane), en Jack - kunstenaar, armoedzaaier, avonturier - derde klasse. Jack houdt Rose van een zelfmoordpoging af. Tegen haar verloofde zegt ze dat hij haar heeft gered toen ze over de reling dreigde te vallen. Jack mag nu bij zijn nieuwe, rijke vrienden aan tafel aanschuiven. Maar als Cal ontdekt dat er een romance ontbloeit tussen Jack en zijn geliefde geeft hij zijn butler opdracht Jack tegen te houden. Dan vaart het schip tegen een ijsberg op en ontaardt de strijd tussen de twee mannen in een strijd op leven en dood...
'I never let you go Jack'
Ine'
Aantal berichten : 4 Registration date : 11-02-08
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten ma feb 11, 2008 10:17 pm
Mijn favoriete film is Dirty Dancing 2. In deze film vind je veel vareatie terug. Je kan genieten van opzwepende muziek, romantische momenten, intense dansen, ... Het verhaal speelt zich af in Havana, Cuba. Katey verhuist met haar ouders en haar zusje naar Cuba. Doordat Katey de bus mist op school leert ze Javier kennen. Hij laat haar het echte Cuba zien, waar muziek en dans een belangrijk onderdeel zijn van het dagelijks leven. Katey is helemaal weg van de muziek en dans en probeert Javier over te halen om mee te doen aan een danswedstrijd. Er ontstaat grote liefde tussen hen. ... (als je het vervolg wilt weten moet je de film maar kijken ) Deze film is echt iets voor jou als je houdt van muziek met een zuiders tintje, pure liefde en vooral veel ritme.
Beate B Goed bezig!
Aantal berichten : 9 Registration date : 12-02-08
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten di feb 12, 2008 8:08 pm
Een echte aanrader is the notebook! Super romantisch!!!
Het is echt een film waar veel liefde in voorkomt, er komen leuke momenten en erge momenten in voor. zeker een aanrader, en er speelt een super lekker ding in
Shannon_P
Aantal berichten : 5 Registration date : 12-02-08
Onderwerp: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten di feb 12, 2008 10:19 pm
Mijn lievelings film is ''breakfast at Tiffany's''
Het is een geweldige film vol met ouderwetse romantiek. Het is al een best oude film met in de hoofdrol Audrey Hepburn als Holly Golightly, een mooie jonge vrouw die in New york woont. ze houd van roem en mannen met geld, ze geeft graag feestjes en is helemaal gek van Tiffany's. Er is alleen een ding, ze is bang om verliefd te worden, en toch gebeurt het. Dus wil je de romentiek van vroeger beleven, dan moet je zeker deze film gaan kijken!
Pam W Goed bezig!
Aantal berichten : 12 Leeftijd : 32 Registration date : 29-01-08
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten di feb 12, 2008 10:52 pm
De film die ik wil verdedigen is Anastasia de tekenfilm. Zelf ben ik helemaal verslaafd aan deze film en heb heb al meer dan 100 keer gekeken. De boodschap van deze film is heel simpel, als je ergens moeite voor doet kom je er wel! En wat je wil vinden zal je ook vinden. Het zijn gewoon belangrijke zaken die tot een geheel zijn gekomen in een Disney-film. Het is ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
De komma na 'heel simpel' zou een dubbel punt moeten zijn omdat hetgeen erachter komt een nadere verklaring is. Waargebeurd schrijf je af elkaar, want dat is geen bestaand werkwoord. Je kan niet zeggen 'Het verhaal waargebeurd'. Wel, 'het verhaal is (waar) gebeurd', dus die 'waar' hoort niet bij het werkwoord.
(c)hasin
Aantal berichten : 4 Woonplaats : mortsel Registration date : 12-02-08
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten wo feb 13, 2008 10:22 pm
Op speciaal verzoek duiken we nog eens in onze archiefdoos en rapen we er deze, min of meer klassiek geworden, gangsterfilm uit 1983 uit op. Namelijk Scareface Pacino zet hier een klassieke rol neer – de man die de Amerikaanse droom waarmaakte, en eraan tenonder ging. Zowat iedereen kan hem imiteren – die bekende regel: say hello to my little friend! – als u mij ooit op straat tegenkomt: voel u vooral niet geroepen om uw eigen interpretatie te geven, ik heb er al zoveel gehoord. Pacino vertolkt dat volkomen emotionele, fysieke en morele bankroet prachtig.
Het scenario is van Oliver Stone, zoals gezegd, en wie het werk van de man kent, zal weten wat dat betekent: verwacht u aan alles behalve subtiliteit. Stone houdt ervan zijn publiek met de voorhamer te bewerken, en dat doet hij hier opnieuw. Stone, die destijds maar net zelf van de coke af was, schrijft hier een script dat barst van de woede – wat moet je denken van iemand die dialogen verzint als: this town is like one big pussy, just waiting to be fucked? En vergeet niet dat de uiteindelijke ondergang van Tony veroorzaakt wordt door zijn weigering om een man met zijn vrouw en kinderen te vermoorden. Hij laat zijn laatste restje menselijkheid spreken, en dat mag niet ongestraft gaan. Zoals het hoort in het universum van Stone en De Palma – no good deed goes unpunished.
Brian De Palma is goed in het filmen van geweld. Ook hier slaagde hij erin om de verbeelding van de kijker aan het werk te zetten, wat steeds de beste manier is om te werken. Er kwamen hevige reacties op de kettingzaagscène, waarin een compagnon van Tony Montana aan een douchekop wordt vastgebonden en vervolgens bewerkt met een kettingzaag. We zien een close-up van de ogen van het slachtoffer, spetterend bloed... En verder zien we eigenlijk niets. Maar onze verbeelding vult aan. De Palma is meesterlijk in het spelen van dat soort spelletjes, hij doet het in bijna elke film (denk maar aan de verkrachtingsscène uit 'Casualties Of War', of de moorden uit 'Body Double'). 'Scarface' is opgebouwd uit misschien vier of vijf écht gewelddadige scènes tijdens z’n 171 minuten speelduur, maar die momenten zijn zo goed geplaatst, dat ze ons nog lang bijblijven
Ik hoop dat u overtuigd bent.
Ciao
Misschien volgende keer je bron vermelden... Dat mag op volgende wijze: Bron: http://www.digg.be/movie.php?id=262 (vrij bewerkt)
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten
Verdedig hier je favoriete boek/film/cd met goede argumenten