Op zoek naar argumenten...
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op zoek naar argumenten...

Forum voor de taak voor 4stw 2 en 3 ivm leren argumenteren.

IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen

Ga naar beneden 
+6
Ruth V
Elke
Lotte_vh
NatasjaM
Rachelie
Admin
10 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 27
Registration date : 23-01-08

Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Empty
BerichtOnderwerp: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimezo jan 27, 2008 7:02 pm

De voorbereidingen voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten zijn momenteel volop aan de gang. Zoals je kan lezen in onderstaand artikel draait het bij de democraten vooral rond Barack Obama (misschien de eerste 'zwarte' president) en Hilary Clinton (de vrouw van ex-president Bill Clinton). Bij de republikeinen draait het rond John McCain en Ron Paul. Hoogstwaarschijnlijk zal de republikein George W. Bush op 4 november 2008 opgevolgd worden door een democratische kandidaat (Obama of Clinton).
Na 8 jaar George W. Bush aan de top, wordt het hoog tijd dat er een nieuwe president komt. Of niet? Vind jij dat het tijd wordt voor verandering of vind je dat hij het nog zo slecht niet doet/gedaan heeft?

Democraten kiezen in South Carolina

In de staat South Carolina hebben vandaag de Democratische voorverkiezingen plaats. Barack Obama heeft dringend een nieuwe overwinning nodig na zijn verrassende zege in Iowa. Hillary Clinton won al in New Hampshire en Nevada en is daarmee momenteel de meest waarschijnlijke Democratische presidentskandidaat.

Helft kiezers is zwart
Uit peilingen blijkt dat Obama de favoriet is in South Carolina, vooral omdat hij populair is bij de vele zwarten in de zuidelijke staat. Waarschijnlijk is meer dan helft van de kiezers die komen opdagen,
zwart. Obama, de senator uit Illinois, hoopt de eerste zwarte president van de Verenigde Staten te worden. De stembureaus sluiten om 01.00 zondag Belgische tijd.

Ras wordt thema
Ras wordt een steeds belangrijker thema in de Democratische voorverkiezingen. Gedurende de hele campagne sprak Obama nauwelijks over ras, maar hij riep de zwarten in South Carolina op hem te steunen.

Bill Clinton populair bij zwarten
Clinton, senator voor de staat New York, wil de eerste vrouwelijke president van de VS worden en ze lijkt goed op weg. Haar man en oud-president Bill Clinton voerde veel campagne voor haar in South Carolina. De voormalige gouverneur van de zuidelijke staat Arkansas is van oudsher populair bij de zwarte bevolking.

Strijd Clintons-Obama wordt vinniger
Bill Clinton klaagde dat de media teveel oog hebben voor het rasvraagstuk, maar voorspelde ook dat Obama in South Carolina zal winnen omdat hij zwart is. Obama sloeg terug door zich openlijk af te vragen welke Clinton ook al weer zijn tegenstander is. De strijd tussen Obama en de
Clintons wordt steeds vinniger.

John Edwards' geboortestaat
De derde Democratische kandidaat, John Edwards, heeft zijn laatste hoop op South Carolina gevestigd, de staat waarin hij werd geboren. Maar de peilingen geven Edwards, die in 2004 nog de Democratische voorverkiezingen won in South Carolina, deze keer geen kans. Obama en Clinton zijn populairder. Edwards, die ooit gouverneur was van North Carolina, geeft het mogelijk snel op. (novum/lb)

Bron: www.demorgen.be, 26/01/08

Meer informatie over de verkiezingen in de Verenigde Staten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_presidentsverkiezingen_2008

Laatst aangepast door op vr feb 01, 2008 9:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://nederlands.actieforum.com
Rachelie

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 115
Registration date : 29-01-08

BerichtOnderwerp: Re: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimedi jan 29, 2008 11:06 pm

Admin schreef:
Na 8 jaar George W. Bush aan de top, wordt het hoog tijd dat er een nieuwe president komt. Of niet? Vind jij dat het tijd wordt voor verandering of vind je dat hij het nog zo slecht niet doet/gedaan heeft?

Oh amai ja !!

Van mij mag da nu meteen gebeure !!

Bush zorgt alleen maar voor meer en meer problemies voor America!

Sinds Bush president is , is de status van America ni normaal gedaalt!

Bush verknoeit het gewoon helemaal !!

Hij zegt gewoon dingen om goed te doen , omdat hi zulke dingen moet zeggen om stemmen te hale !!

Maar hij komt zijn beloftes enzo totaal niet na!

Oh jawel , sommige wel ;; mense naar een of ander gat sturre om het daar helemaal te bombardere en mense te doode enzo .

Nja wa voor iemand bent ge dan ??

STEM OP HILARY !!

Hiihi Ciaoo WimmieMans !!

XX.

Rachel, ik ga niet elke fout hier verbeteren, dat is onbegonnen werk.
De belangrijkste:
- Let op het gebruik van spaties: geen spatie voor een leesteken, 1 erna.
- Waarom laat je telkens een witregel? Niet doen, dat maakt het onoverzichtelijk.
- America -> Amerika. Amerika is trouwens het continent, waar ook Mexico, Canada enz. toe behoren. Bush is president van de Verenigde Staten, niet van Amerika.
- Problemies -> jongerentaal of msn-taal. Het correcte woord is uiteraard problemen.
- (Werk)woorden in het meervoud krijgen -EN op het einde en niet enkel -E!
NatasjaM
Goed bezig!

Aantal berichten : 13
Leeftijd : 32
Registration date : 04-02-08

BerichtOnderwerp: Re: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimema feb 04, 2008 6:22 pm

Admin schreef:
De voorbereidingen voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten zijn momenteel volop aan de gang. Zoals je kan lezen in onderstaand artikel draait het bij de democraten vooral rond Barack Obama (misschien de eerste 'zwarte' president) en Hilary Clinton (de vrouw van ex-president Bill Clinton). Bij de republikeinen draait het rond John McCain en Ron Paul. Hoogstwaarschijnlijk zal de republikein George W. Bush op 4 november 2008 opgevolgd worden door een democratische kandidaat (Obama of Clinton).

Natasja is pro.
Ik vind dat het echt wel tijd wordt dat de VS een andere president heeft, want met Bush zijn er precies alleen maar problemen.
Bush houdt zich blijkbaar alleen maar bezig met alles in Irak in goede banen te lijden (of dat probeert hij toch). Hij moet inzien dat zijn eigen land hieronder lijdt.
Hij moet Irak de tijd geven om alles zelf op te lossen.
Bush sorry mannetje, maar het is echt wel tijd dat je opstapt...
http://www.catteryrepelsteeltje.be
Lotte_vh
Goed bezig!

Aantal berichten : 6
Registration date : 09-02-08

BerichtOnderwerp: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president kijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimeza feb 09, 2008 2:42 pm

PRO
Het wordt inderdaad hoog tijd. Bush heeft het alleen maar erger gemaakt met de tijd.
Amerika lijkt het droomland maar ook daar zijn er veel problemen!
Elke

Aantal berichten : 5
Registration date : 11-02-08

BerichtOnderwerp: Re: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimema feb 11, 2008 8:57 pm

PRO
Ik vind het hoog tijd dat er een nieuwe presidentverkiezing komt en dat George Bush niet meer in aanmerking kan komen.
Hij heeft volgens mijn mening al genoeg schade aangericht aan de gehele wereld waardoor iedereen wel in schok is geraakt.
En ik vind zelf dat George Bush geen rekening ermee houden of er nu een miljoen mensen sterven als hij maar in leven bleef.
Hij had meer moeten opletten en hij moest geen verdere oorlog voeren!
Ruth V
Goed bezig!

Aantal berichten : 6

BerichtOnderwerp: Re: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimema feb 11, 2008 9:39 pm

PRO
Ik ben er helemaal voor om een nieuwe president te kiezen. Amerika is klaar voor een nieuwe aanpak. Bush is niet goed bezig geweest omdat hij veel soldaten in Afganistan heeft zitten. Ik heb er niks op tegen om Obama of Clinton president te laten worden. In de VS woont er veel zwarte bevolking dus mag het gerust een zwarte president zijn. Hij kent ook de kijk van de zwarten. Clinton is ook goed, er mag ook wel is een vrouw aan de macht zijn, niet?
Laïna I
Goed bezig!

Aantal berichten : 8

BerichtOnderwerp: PRO   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimema feb 11, 2008 10:50 pm

Ik ben volledeg voor.
Bush is als president zelf wel geschikt, hij heeft het profiel van een echte heerser.
Maar hoe de staat daar in Amerika nu is, is alles behalve goed.
Hij voert enkel maar oorlog, oorlog en nog eens oorlog.
Hij maakt duizenden levens stuk, mensen die sterven in die oorlog, maar ook mensen die door deze oorlog familieleden verliezen, hun leven is ook naar de maan.
Een president is 4 jaar aan de macht, daarna mag het volk een nieuwe president kiezen.
Ik had zeker verwacht dat Bush na die 4 jaar nooit meer president zou worden, omdat de Amerikanen (of de meesten toch) Bush niet echt een goede president vonden.
Maar wat gebeurde er? Hij werd terug verkozen !
De volgende 4 jaar was hij weer aan de macht.
Maar nu is het echt genoeg geweest, tijd voor een nieuwe president, nieuwe kansen, nieuwe hoop, nieuw leven.

Volledeg -> volledig
alles behalve -> allesbehalve
Voor een leesteken (in dit geval: uitroepteken) geen spatie.
Maaike

Aantal berichten : 4
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Re: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimema feb 11, 2008 11:16 pm

Er mag inderdaad een nieuwe persident komen. Door Bush is er alleen maar meer miserie gekomen veel meer oorlog. Als mensen nog maar een meningsverschil hebben schieten ze elkaar al een kogel door het hoofd. Waar gaat de wereld dan naartoe? Waarom kan er nooit vrede zijn? Het word is tijd dat er iemand komt die zorgt dat er een beetje vrede komt in de wereld en die er dan toch moeite voor doet.

persident -> president
hebben schieten -> tussen twee persoonsvormen moet een komma.
het word is tijd -> het wordt eens tijd. Vervang 'wordt' eens door 'smurfen', dan hoor je direct dat er een t achter moet.
kim

Registration date : 12-02-08

BerichtOnderwerp: Re: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimedi feb 12, 2008 10:06 am

PRO
het word zeker dringen tijd!
wat Bush zijn land al heeft aangedaan! dat is niet te doen.
hij verwoest mensen hun levens alsof ze niets waard zijn.
ik vind dat er dringend een nieuwe president moet komen, van mij mag dat de eerste president van de VS zijn.
Hij heeft het teminste goed voor met de VS, Bush wil gewoon geld en roem, hij is een bedrieger luister maar naar het liedje 'dear Mister President'

Een zin begint steeds met een hoofdletter! Ook op het internet én zeker in een taak voor Nederlands.
Het wordt dringend tijd. --> het smurft tijd
Van mij mag dat de eerste president van de VS zijn --> Wie mag van jou de eerste president zijn? Het woord 'dat' is een verwijswoord en verwijst dus naar een begrip of naam die je in een vorige zin of eerder in de zin al aangehaald hebt. Ik vind hier nergens een woord waar 'dat' naar kan verwijzen.
tenminste
Een punt achter de titel van het liedje. En het is misschien ook interessant om te vermelden van wie dat liedje is.

Als je echt overtuigend wil zijn, vermeld je best wát Bush zoal allemaal gedaan heeft. Iedereen kan wel zeggen dat hij veel fout doet, maar de meesten kunnen niet echt zeggen wát hij nu juist fout doet. Dat is nochtans gemakkelijk op te zoeken op het internet. En misschien weet je het wel, maar dan vermeld je dat best. Dat geeft je argumenten meer overtuigingskracht.
Shannon_P

Registration date : 12-02-08

BerichtOnderwerp: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitimedi feb 12, 2008 9:47 pm

Pro & Contra

ik ben voor en tegen.
Ten eerste ben ik tegen omdat bush ook goede dingen wilt bereiken in de VS. Zoals hij terrorisme uit de wereld wilt helpen, het enige is dat hij doorgeslagen is in zijn doel waardoor meer haat ontstaat bij de gewone mensen daardoor ontstaan meer oorlogen zoals die in Afganistan en Irak.
Bush doet meer goede dingen zo heeft hij het budget van het ministerie van onderwijs met 13,2 minjard dollar verhoogd en hij heeft de belasting verlaagd waardoor de amerikaan meer geld heeft om uit te geven wat economisch beter is voor het land.

Ten tweede ben ik voor. Omdat bush conserfatief is en hij niet echt met zijn tijd mee gaat. Hij is tegen het homo huwelijk en helemaal tegen abortus. Ik vind dat dingen zoals die nu gewoon moeten kunnen, we leven in 2008 en er zijn honderden homo's op de wereld, laat die mensen nu ook gewoon trouwen.
Ik ben ook nog voor omdat het me wel goed lijkt dat er een vrouwlijke presidente aan de macht komt in de VS, omdat Hillary Clinton een hele intelligente vrouw is die de VS zeker aan kan.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen   Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen Icon_minitime

Het wordt tijd dat de VS een nieuwe president krijgen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Op zoek naar argumenten... :: Stellingen voor Nederlands-
Ga naar: