Aantal berichten : 27 Registration date : 23-01-08
Onderwerp: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. za feb 09, 2008 5:37 pm
Volgens Neil Young kan muziek de wereld niet meer veranderen. Met deze uitspraak insinueert hij dat hij vindt dat dat vroeger wel het geval was. Wat vinden jullie? Kan muziek de wereld niet meer veranderen? Of kan muziek net wel een enorme betekenis hebben in de wereld?
Neil Young: "Muziek kan de wereld niet meer veranderen"
Na de Rolling Stones gisteren kreeg het Filmfestival van Berlijn met Neil Young vandaag opnieuw een rocklegende over de vloerng. De 62-jarige Woodstockveteraan had een ontnuchterende boodschap: "De tijd dat muziek de wereld kon veranderen, is voorbij".
Crosby, Stills, Nash & Young "Dat is de realiteit. De wereld is enorm veel veranderd." Tijdens de 58ste editie van het Filmfestival van Berlijn stelt Young zijn documentaire 'CSNY: Déjà Vu' voor, die hij onder het pseudoniem Bernard Shakey gedraaid heeft. De film is een weergave van de 'Freedom of Speech'-tournee van Crosby, Stills, Nash & Young van 2006.
Kritiek op Bush Tientallen jaren na de protesten tegen de Vietnamoorlog bewijst Young dat hij nog steeds kritisch van geest is. Op de vraag wat hem aan de Amerikaanse president George W. Bush stoort, antwoordt hij: "Daar kan ik niet op antwoorden, want dat zou een week in beslag nemen. Het is makkelijker om te zeggen wat me wel bevalt aan hem: Bush maakt een fitte indruk".
Op het Filmfestival van Berlijn maken nog heel wat rock- en popsterren hun opwachting, zoals Patti Smith en Madonna. (belga/lb) Bron: www.demorgen.be, 08/02/08
Margriet G. Goed bezig!
Aantal berichten : 7 Registration date : 30-01-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. za feb 09, 2008 6:29 pm
hmm, rare stelling dat muziek de wereld kan veranderen. naar mijn weten is er nog nooit iemand geweest die een lied maakte waardoor er vrede is op aard =) hahah, maar met een lied van 111 (of in ieder geval zoiets in den aard) hebben ze toch al veel mensen aangezet om hun te steunen.. dusjah, beetje twijfelgeval hier vind ik. een hele wereld kun je niet met muziek veranderen, maar mss kun je wel aanzetten tot??
Margriet G. Goed bezig!
Aantal berichten : 7 Registration date : 30-01-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. za feb 09, 2008 6:31 pm
Margriet G. schreef:
hmm, rare stelling dat muziek de wereld kan veranderen. naar mijn weten is er nog nooit iemand geweest die een lied maakte waardoor er vrede is op aard =) hahah, maar met een lied van 111 (of in ieder geval zoiets in den aard) hebben ze toch al veel mensen aangezet om hun te steunen.. dusjah, beetje twijfelgeval hier vind ik. een hele wereld kun je niet met muziek veranderen, maar mss kun je wel aanzetten tot??
der gaan toch geen punten af voor spellingsfouten he meneer?!
NatasjaM Goed bezig!
Aantal berichten : 13 Leeftijd : 32 Woonplaats : heeeeeeel ver van school Registration date : 04-02-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. za feb 09, 2008 7:41 pm
de wereld veranderen denk ik niet, maar wel vreugde brengen. nu ja ik zie (bv. als twee mensen ruzie hebben) hen niet een muziek gevecht staan te doen. (de ene doet de samba en de andere de wals (haha hillarisch toch ) nee maar nu serieus. zoals ik al zei: veranderen misschien niet maar vreugde brengen (als het een vrolijk liedje is) dat doet het zeker wel. maar als je kinderen al zingent hun nieuwjaarbrief kunt leren, dan zou in princiepe vrede toch ook aanleerbaar moeten zijn. niet dan?
Admin Admin
Aantal berichten : 27 Registration date : 23-01-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. za feb 09, 2008 7:44 pm
Margriet G. schreef:
der gaan toch geen punten af voor spellingsfouten he meneer?!
Ahum.
Admin schreef:
- Je posts zijn foutloos geschreven. Lees ze dus na op spel- en typefouten. Per spel- of typefout gaat er 0,5 punt af. Let ook op leestekens en de opmaak van je posts.
Te vinden bij de instructies voor deze taak, een onderwerp op dit forum waar ik je naar aanleiding van je vraag over hoeveel argumenten je nu moet geven ook al op gewezen heb. Wordt het niet eens tijd dat je die instructies even doorneemt? Wist je trouwens het antwoord op die vraag zelf niet? Het is tenslotte een taak voor NEDERLANDS. En voor het geval er enige misvatting over zou bestaan: één van de doelen van het vak Nederlands is nog altijd jongeren correct leren spellen en schrijven.
Elke
Aantal berichten : 5 Registration date : 11-02-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. ma feb 11, 2008 8:41 pm
CONTRA Ik vind niet dat hij gelijk heeft want muziek heeft bij jongeren nog wel invloed maar misschien niet op oudere mensen. Jongeren zullen meer onder de indruk zijn van liedjes met een tekst over hoe ze de wereld kunnen veranderen en sommige respeteren dat dan ook.
Ruth V Goed bezig!
Aantal berichten : 6 Registration date : 11-02-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. ma feb 11, 2008 8:51 pm
PRO
Ik vindt dat muziek de wereld inderdaad niet kan verranderen. Omdat het nooit de gedachte of mening gaat verranderen van iemand. Maar het kan wel een duwtje in de rug geven.
Lena vb
Aantal berichten : 5 Registration date : 09-02-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. ma feb 11, 2008 9:01 pm
De muziek kan de wereld niet echt helemaal veranderen, maar ik denk wel dat misschien de teksten uit de liedjes de gedachten en meningen van de mensen over de hele wereld kan veranderen! Maar ik denk wel dat de muziek veel invloed heeft op mensen maar dat het echt de wereld nog kan veranderen denk ik niet!
Femke_ Goed bezig!
Aantal berichten : 6 Registration date : 11-02-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. ma feb 11, 2008 11:06 pm
Admin schreef:
Volgens Neil Young kan muziek de wereld niet meer veranderen. Met deze uitspraak insinueert hij dat hij vindt dat dat vroeger wel het geval was. Wat vinden jullie? Kan muziek de wereld niet meer veranderen? Of kan muziek net wel een enorme betekenis hebben in de wereld?
Neil Young: "Muziek kan de wereld niet meer veranderen"
Na de Rolling Stones gisteren kreeg het Filmfestival van Berlijn met Neil Young vandaag opnieuw een rocklegende over de vloerng. De 62-jarige Woodstockveteraan had een ontnuchterende boodschap: "De tijd dat muziek de wereld kon veranderen, is voorbij".
Crosby, Stills, Nash & Young "Dat is de realiteit. De wereld is enorm veel veranderd." Tijdens de 58ste editie van het Filmfestival van Berlijn stelt Young zijn documentaire 'CSNY: Déjà Vu' voor, die hij onder het pseudoniem Bernard Shakey gedraaid heeft. De film is een weergave van de 'Freedom of Speech'-tournee van Crosby, Stills, Nash & Young van 2006.
Kritiek op Bush Tientallen jaren na de protesten tegen de Vietnamoorlog bewijst Young dat hij nog steeds kritisch van geest is. Op de vraag wat hem aan de Amerikaanse president George W. Bush stoort, antwoordt hij: "Daar kan ik niet op antwoorden, want dat zou een week in beslag nemen. Het is makkelijker om te zeggen wat me wel bevalt aan hem: Bush maakt een fitte indruk".
Op het Filmfestival van Berlijn maken nog heel wat rock- en popsterren hun opwachting, zoals Patti Smith en Madonna. (belga/lb) Bron: www.demorgen.be, 08/02/08
Ik vind dat precies een beetje overdreven . Muziek kan de wereld toch niet ineens verbeteren . maar ik denk wel zoals met van die liedjes met boodschappen in voor de mensen , die hebben wel nut . zoals bijvoorbeeld van pink ; dear mr president . Of wa heb je daar nog allemaal. Of zoals da liedje van live aid ofzo dat heeft wel veel mense aangezet om geld te storten voor de armen mensen he . dus dat is wel goed.
bye !
Laïna I Goed bezig!
Aantal berichten : 8 Registration date : 11-02-08
Onderwerp: muziek kan de wereld wel veranderen! ma feb 11, 2008 11:26 pm
Muziek kan de wereld absoluut wel nog veranderen! Denk eens aan die vele therapiën die psychologen en psychiaters toepassen om mentaal gehandicapten en andere mensen met een probleem te kunnen helpen. Mensen die totaal verlamd zijn bijvoorbeeld, misschien kunnen zij nog reageren op bepaalde klanken of tonen. Muziek kan ook het ritmegevoel van een ongeboren kindje bevorderen. Als een moeder tijdens haar zwangerschap veel in contact komt met muziek, zit de kans er dik in dat haar kind later veel gevoel heeft voor ritme ofzo. Maar ook in gewone situaties bevorderd muziek de mensheid. Zonder muziek is alles zo leeg, zo saai, zo onbelangrijk. Maar wanneer men muziek hoort word men terug vrolijk en krijgt men terug zin om bv. vol goede moed terug te beginnen aan hun werk. De wereld is ondenkbaar zonder muziek. Zonder muziek kan ik niet goed meer functioneren.
therapiën -> therapieën. De klemtoon ligt op de 'ie' dus wordt het 'ieën' muziek bevorderd -> muziek bevordert. Dit is tegenwoordige tijd en daar kan je NOOIT een d toevoegen. Bij het voltooid deelwoord wel (muziek heeft bevorderd). hoort word -> dit zijn 2 persoonsvormen, dus moet er een komma tussen. 'Word' moet ook 'wordt' zijn: vervang het door smurfen en je hoort direct dat er een 't' bij moet.
kim
Aantal berichten : 5 Registration date : 12-02-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. di feb 12, 2008 9:59 am
PRO & CONTRA het kan misschien de wereld niet veranderen, maar het brengt wel vreugde in je op (sommige liedjes dan toch) toch is het wel zo dat de muziek van deze tijd, meer gemaakt word om geld te verdienen, of populair te worden en niet om vreugde in de wereld te brengen, of de mensen doen in te zien dat ze fout bezig zijn wat vroeger wel het geval was. maar toch sommige muziek van deze tijd brengt vreugde in je op, dan ga je je beter voelen en als iemand zich beter voeld dan is er zo ie zo al wat meer vrede niet?
Een zin begin je met een hoofdletter. 'Het brengt vreugde in je op' is geen correcte zin. 'Het roept vreugde op' of 'het brengt vreugde in je' kan wel. Meer gemaakt wordt om geld te verdienen -> vervang 'wordt' eens door 'smurfen', dan hoor je direct dat er een t achter moet. Maar toch, sommige ... -> als je deze zin leest hoor je toch dat er een pauze moet na 'toch' en dus een komma om die pauze aan te duiden? Iemand voelt zich beter -> Dit is tegenwoordige tijd (iemand voelt), in de tegenwoordige tijd kan je nooit een d toevoegen! In het voltooid deelwoord wél: iemand heeft gevoeld, want de l staat niet in 't kofschip. zo ie zo -> sowieso
Beate B Goed bezig!
Aantal berichten : 9 Registration date : 12-02-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. di feb 12, 2008 7:48 pm
Ik denk niet dat muziek de wereld kan veranderen. Het kan je wel erg raken, en anders over het leven gaan denken, door de rakende zinnen die in een lied voorkomen, maar de wereld veranderen niet. Want ieder persoon heeft een andere smaak, dus ook een andere smaak van muziek, dus wat de 1 mooi vind hoeft de ander niet mooi te vinden. Het kan wel blijdschap in je opwekken, en positiever in je schoenen kan staan, maar ook dat verschilt van persoon tot persoon.
Pam W Goed bezig!
Aantal berichten : 12 Leeftijd : 32 Registration date : 29-01-08
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. di feb 12, 2008 11:05 pm
PRO & CONTRA Muziek zal nooit de wereld kunnen veranderen, dat is een feit. Maar heb je niet heel vaak dat een liedje je raakt. Het kan je wakkerschudden over bepaalde zaken. Neem nu het liedje ' Dear Mister president' van Pink of 'Welterusten, Meneer de president' van Boudewijn de Groot. Zo'n liedjes laten je wel even nadenken, denk ik. Zelf persoonlijk vind ik dat een liedje heel veel kan zeggen.
Nogmaals: een vraag eindigt op een vraagteken. 'wakkerschudden' is geen bestaand werkwoord, daarom is het 'wakker schudden'
katrien z
Aantal berichten : 5 Registration date : 13-02-08
Onderwerp: mijn mening wo feb 13, 2008 6:21 pm
Muziek zal nooit de wereld veranderen, en ik denk da ook niet bij alle zangers dit de bedoeling is. Ik denk eerder dat het een boodschap wil overbrengen en dat er sommigen uit leren. En waarom denk ik dat? Zangers vertellen een verhaal, zij doen geen wonderen.
In de eerste zin moet na jouw in msn-taal geschreven 'da' nog een keer 'dat'.
Wat als die zanger nu een goede boodschap wil overbrengen? Zou het dan niet enkele mensen kunnen inspireren? Of hoop kunnen geven? Of van gedachte kunnen doen veranderen? Het lijkt met dat in dat opzicht muziek wel de wereld kan veranderen. Met in het achterhoofd natuurlijk het spreekwoord 'vele kleintjes maken één grote'.
Eline C.
Aantal berichten : 5 Leeftijd : 32 Woonplaats : Kalmthout Registration date : 20-02-08
Onderwerp: Muziek kan de wereld niet meer veranderen. wo feb 20, 2008 10:40 pm
Ik denk wel dat het de wereld kan beïnvloeden maar zeker niet verandert! In de kerk proberen ze de gelovigen ook een deel van de bijbel bij te brengen via liederen. Als je naar een liedje luistert dan luister je ook wel naar wat ze eigenlijk willen duidelijk maken. En dan zal je in je onderbewust zijn misschien toch wel eraan denken.
groetjes Eline
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Muziek kan de wereld niet meer veranderen.