Op zoek naar argumenten...
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op zoek naar argumenten...

Forum voor de taak voor 4stw 2 en 3 ivm leren argumenteren.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Is geschiedenis belangrijk?

Ga naar beneden 
+13
Shannon_P
Femke_
Maaike
Laïna I
Tinne
Ruth V
Elke
Lena vb
Lotte vB
erika r
Dorusss
NatasjaM
Admin
17 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 27
Registration date : 23-01-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimeza feb 09, 2008 5:14 pm

Uit onderstaand artikel blijkt dat het in Groot-Britannië erg gesteld is met de kennis van de Britten over historische personages en hoogstwaarschijnlijk ook over de geschiedenis in het algemeen.
De televisiezender die dit onderzoek heeft laten uitvoeren vindt dit een probleem. Kan je daar in komen?
Geschiedenis is ook een vak dat jullie krijgen. Vind je dit een belangrijk vak? Of is dat volgens jou pure tijdverspilling?


Britten kennen historische personages niet

Een meerderheid van de Britten is ervan overtuigd dat Sherlock Holmes echt bestaan heeft en 23 procent denkt dat Winston Churchill, die twee keer premier van Groot-Brittannië was, een fictief personage is, althans volgens een peiling in opdracht van de televisiezender UKTV Gold.

Voor de peiling werden 3.000 mensen ondervraagd. Sommigen van hen denken dat ook Cleopatra (4 procent), Gandhi (3 procent) of de schrijver Charles Dickens (3 procent) fictieve personages zijn.

Anderzijds denkt 58 procent van de ondervraagden dat Sherlock Holmes, het personage dat Arthur Conan Doyle in 1887 creëerde, echt bestaan heeft. (afp/ka)

Bron: www.demorgen.be, 03/02/08
Terug naar boven Ga naar beneden
https://nederlands.actieforum.com
NatasjaM
Goed bezig!



Aantal berichten : 13
Leeftijd : 32
Woonplaats : heeeeeeel ver van school
Registration date : 04-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimeza feb 09, 2008 7:47 pm

opzich vind ik dat geschiedenis nuttig is (ookal is het soms heeeeeeeel saai).
je moet (vind ik) toch niet weten wanneer koning karel (of wie dan ook) leefde.
maar ik vind wel dat je moet weten van wanneer tot wanneer de eerste en de tweede wereldoorlog plaatsvonden. wat er gebeurde en hoe het zover kunnen komen is. oze grootouders (of overgrootouders) hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt, dus vind ik wel dat we daar iets van moeten weten. dat niet alles voor niets is geweest en dat we onze kinderen kunnen vertellen hoe boma en bompa, moeke en vokke, oma en opa, mammy en pappy, mémé en pépé,... hun België hebben verdedigd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.catteryrepelsteeltje.be
Dorusss




Aantal berichten : 5
Registration date : 10-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimezo feb 10, 2008 11:35 pm

Admin schreef:
Uit onderstaand artikel blijkt dat het in Groot-Britannië erg gesteld is met de kennis van de Britten over historische personages en hoogstwaarschijnlijk ook over de geschiedenis in het algemeen.
De televisiezender die dit onderzoek heeft laten uitvoeren vindt dit een probleem. Kan je daar in komen?
Geschiedenis is ook een vak dat jullie krijgen. Vind je dit een belangrijk vak? Of is dat volgens jou pure tijdverspilling?


Britten kennen historische personages niet

Een meerderheid van de Britten is ervan overtuigd dat Sherlock Holmes echt bestaan heeft en 23 procent denkt dat Winston Churchill, die twee keer premier van Groot-Brittannië was, een fictief personage is, althans volgens een peiling in opdracht van de televisiezender UKTV Gold.

Voor de peiling werden 3.000 mensen ondervraagd. Sommigen van hen denken dat ook Cleopatra (4 procent), Gandhi (3 procent) of de schrijver Charles Dickens (3 procent) fictieve personages zijn.

Anderzijds denkt 58 procent van de ondervraagden dat Sherlock Holmes, het personage dat Arthur Conan Doyle in 1887 creëerde, echt bestaan heeft. (afp/ka)

Bron: www.demorgen.be, 03/02/08
Geschiedenis is een zalig vak, behalve wanner je het krijgt van mevrouw cogge.
Terug naar boven Ga naar beneden
erika r
Goed bezig!
erika r


Aantal berichten : 8
Registration date : 03-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 7:20 pm

NatasjaM schreef:
opzich vind ik dat geschiedenis nuttig is (ookal is het soms heeeeeeeel saai).
je moet (vind ik) toch niet weten wanneer koning karel (of wie dan ook) leefde.
maar ik vind wel dat je moet weten van wanneer tot wanneer de eerste en de tweede wereldoorlog plaatsvonden. wat er gebeurde en hoe het zover kunnen komen is. oze grootouders (of overgrootouders) hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt, dus vind ik wel dat we daar iets van moeten weten. dat niet alles voor niets is geweest en dat we onze kinderen kunnen vertellen hoe boma en bompa, moeke en vokke, oma en opa, mammy en pappy, mémé en pépé,... hun België hebben verdedigd.


Het is wel belangrijk omdat geschiedenis het uitgangspunt is om het heden te begrijpen. Men moet namelijk eerst het waarom van de gebeurtenissen in het verleden kunnen begrijpen vooraleer men iets aan de huidige situatie kan veranderen. Daarbij komt dat doormiddel van geschiedenis mensen kunnen bijleren. Of we nu positief of negatief evolueren, geschiedenis kan ons steeds helpen.

Erika Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Lotte vB
Goed bezig!
Lotte vB


Aantal berichten : 6
Registration date : 30-01-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Geschiedenis. Belangrijk??   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 8:40 pm

Geschiedenis is belangrijk. We zouden niks meer van het verleden weten.
Geschiedenis is belangrijk. Omdat anders sommige beschavingen, kunstargumenten,... Daar zouden we dan nu gewoon niks meer van begrijpen en vanaf weten. Terwijl er hele mooie authentieke kunst, beschavingen, overblijfselen van bepaalde plaatsen, enz.
Het zou toch zonde zijn als we daar niks van zouden weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lena vb




Aantal berichten : 5
Registration date : 09-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 8:56 pm

Ik vind geschiedenis niet echt zo belangrijk, omdat het mij gewoon niet erg intersseert!
Sommige dingen uit de geschiedenis vind ik wel interessant, en belangrijk dat je het weet misschien. Maar ik weet niet waar je geschiedenis voor nodig zou hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elke




Aantal berichten : 5
Registration date : 11-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 9:21 pm

PRO
Ik vind dat geschiedenis wel belangrijk is.
Ik vind dat wetenschappers percies moeten uitzoeken of ze wel of dat ze niet hebben bestaan.
Ik zelf vind geschiedenis erg interessant omdat het mij wl interesseert door welke mensen sommige uitvindingen zijn uitgevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruth V
Goed bezig!



Aantal berichten : 6
Registration date : 11-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 10:21 pm

PRO
Ik ben voor het vak geschiedenis. Niet dat ik het zo graag krijg maar het is toch wel interessant om te weten wat je voorouders allemaal hebben meegemaakt en hoe ze dat hebben opgelost.
Daar kun je echt van leren. En je moet je eigen echt niet bezig houden met of die echt zijn of niet want dat kan je toch van niemand in de geschiedenis vastellen
Terug naar boven Ga naar beneden
Tinne
Goed bezig!



Aantal berichten : 6
Registration date : 11-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 10:41 pm

Ik vind geschiendenis zeker niet onbelangrijk.
Het interesseert mij niet enorm , maar het is zeker niet onbelangrijk.
Ik denk dat iedereen wel wil weten wij er voor ons leefde.
Als je wist wat je voorouders allemaal hebben bereikt in het leven en wat ze hebben gemaakt.
Dan mag je ze nog best dankbaar zijn. Wij gebruiken de meeste voorwerpe uit het verleden.
Natuurlijk is alles wel wat aangepast aan onze modere maatschappij.

Wat is je argument hier nu juist? Ik lees nergens echt een antwoord op de vraag 'Waarom is dat vak belangrijk?'. Dat we de meeste voorwerpen uit het verleden nog steeds gebruiken klopt wel, maar dat is geen argument om aan te tonen dat het een belangrijk vak is.

voorwerpe -> voorwerpen. Het meervoud van een woord vorm je door EN (of in sommige gevallen S) toe te voegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Laïna I
Goed bezig!



Aantal berichten : 8
Registration date : 11-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 11:01 pm

Geschiedens is niet mijn sterkste vak.
Soms vervloek ik het zelf, wanneer ik bij het studeren van een groot deel 's avonds nog een heel stuk moet studeren.
Dan denk ik: waarom moest die stomme Keize Karel nu ook zoveel rijken veroveren?
En waarom kwamen al zijn vijanden stukken in roven?
Zij beseften toen ook niet echt wat ze ons nu aan doen hé!
Maar als ik alles dan in mijn hoofd gekregen heb denk ik er weer helemaal anders over.
Geschiedenis is wél belangrijk.
Zoals de definitie van geschiedenis het zegt: Geschiedenis helpt ons om ons leven nu beter te kunnen begrijpen.
Als alles in het verleden anders gelopen was had ik of u hier nu misschien niet gezeten.
En als je je echt open zet voor dit vak wordt het best wel interessant.
Dus ik ben het volledig eens met die persoon die zegt dat geschiedis belangrijk is.

De zin over 'stukken in roven' is wel een erg vreemde zin. Daar ben je volgens mij het één en ander vergeten, alleen zou ik zo één twee drie niet weten wat Wink
heb denk -> heb, denk: een komma tussen 2 persoonsvormen.
was had -> was, had: een komma tussen 2 persoonsvormen.
geschiedis moet uiteraard geschiedenis zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maaike




Aantal berichten : 4
Leeftijd : 33
Woonplaats : Hoogstratee..
Registration date : 11-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 11:06 pm

ik vind geschiedenis niet belangrijk maar ook niet onbelangrijk.Er zijn positieve en negatieve kanten aan geschiedenis. Als we niets zouden leren over de geschiedenis zouden we ook nooit weten hoe wij hier gekomen zijn en wie onze voorouders zijn. Zo kunnen we ook leren hoe het schrift is onstaan en hoe het komt dat wij zo leven. Maar de negatieve kant is dan weer waarom moete we dit leren? weer naar die saaie geschiedenis lessen luisteren... maar eenmaal als je u een beetje concentreert dan lukt het wel.

Een zin begint met een hoofdletter.
belangrijk maar -> belangrijk, maar: voor maar komt een komma als het gebruikt wordt om een tegenstelling aan te duiden, wat hier het geval is (meestal trouwens).
... onbelangrijk.Er ... -> voor een leesteken geen komma, erna 1!
waarom moete we dit leren -> waarom moeten we dit leren. Wederom de msn-taal die in een schooltaak sluipt...
geschiedenis lessen -> dit is één woord en dus schrijven we het aan elkaar.
Als je u -> hier gebruik je twee verschillende aansprekingen door elkaar. Ofwel gebruik je heel de tijd je (als je jezelf een beetje concentreert) ofwel u (als u uzelf een beetje concentreert). Maar niet allemaal door elkaar gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Femke_
Goed bezig!



Aantal berichten : 6
Registration date : 11-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 11, 2008 11:19 pm

Admin schreef:
Uit onderstaand artikel blijkt dat het in Groot-Britannië erg gesteld is met de kennis van de Britten over historische personages en hoogstwaarschijnlijk ook over de geschiedenis in het algemeen.
De televisiezender die dit onderzoek heeft laten uitvoeren vindt dit een probleem. Kan je daar in komen?
Geschiedenis is ook een vak dat jullie krijgen. Vind je dit een belangrijk vak? Of is dat volgens jou pure tijdverspilling?


Britten kennen historische personages niet

Een meerderheid van de Britten is ervan overtuigd dat Sherlock Holmes echt bestaan heeft en 23 procent denkt dat Winston Churchill, die twee keer premier van Groot-Brittannië was, een fictief personage is, althans volgens een peiling in opdracht van de televisiezender UKTV Gold.

Voor de peiling werden 3.000 mensen ondervraagd. Sommigen van hen denken dat ook Cleopatra (4 procent), Gandhi (3 procent) of de schrijver Charles Dickens (3 procent) fictieve personages zijn.

Anderzijds denkt 58 procent van de ondervraagden dat Sherlock Holmes, het personage dat Arthur Conan Doyle in 1887 creëerde, echt bestaan heeft. (afp/ka)

Bron: www.demorgen.be, 03/02/08

haha , mochten ze die vraag aan mij stellen wist ik het antwoord wel direkt .
nee !
Maar ik denk niet dat het onbelangerijk is.
het is misschien wel saai en zo , maar stel u voor dat wij helemaal niets wisten van wie dat heeft uitgevonden een vanwaar dit afkomstig is.
Als je logisch nadenkt , dan is het echt wel normaal dat je een beetje geschiedenis krijgt.
We hebben het tenslotte maar 1 lesuur in de week .
Terug naar boven Ga naar beneden
Shannon_P




Aantal berichten : 5
Registration date : 12-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimedi feb 12, 2008 9:14 pm

ik vind geschiedenis wel belangrijk, want als je iets in de toekomst wil leren dan moet je het verleden wel kennen. Ik weet dat het misschien niet altijd even leuk is, maar het is belangrijk voor je ontwikkeling. Soms moet je gewoon de achtergrond van bepaalde dingen kennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
(c)hasin

(c)hasin


Aantal berichten : 4
Woonplaats : mortsel
Registration date : 12-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimewo feb 13, 2008 10:01 pm

yuuw
Naar mijn mening is geschiedenis en een belangrijk vak. Omdat je zo leert het verleden te bestuderen om eventuele fouten die men toen heeft gemaakt te voorkomen. ook kan men feiten bestuderen en daaruit bijleren om eventueel nieuwe kennis te vergaren. Je moet wel rekening houden met de bron want het kan verschillen van wie het geschreven is tot waarom het geschreven is.
ciau

Yuuw en ciau zijn geen gepaste aanspreking en afsluiting in een formele situatie als een taak voor Nederlands. Ook op het internet (waar het wel eens informeel kan zijn) bevatten posts meestal geen aanspreking en afsluiting.
Wie het geschreven heeft
Terug naar boven Ga naar beneden
Joram, H
Goed bezig!
Joram, H


Aantal berichten : 6
Leeftijd : 31
Registration date : 17-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Pro   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimezo feb 17, 2008 2:14 pm

Ik vindt geschiedenis over het algeem een beetje saai,
maar aan de andere kant ishet wel heel interesant dat je kunt weten
hoe de mensen vroeger leefde

Een punt na de laatste zin.
Ik vindt -> ik vind. Vervang 'vind' door 'smurfen' en je hoort direct dat er geen 't' achter moet.
algeem -> algemeen
ishet -> Dit heb je ook in andere posts gedaan soms. Zijn dat typefouten of denk je echt dat die woorden aan elkaar moeten geschreven zijn? Want dat is dus niet zo hé...
de mensen leefde -> Een werkwoord in het meervoud krijg -EN op het einde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pam W
Goed bezig!
Pam W


Aantal berichten : 12
Leeftijd : 32
Registration date : 29-01-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimema feb 18, 2008 9:28 pm

CONTRA

Ik vind geschieidenis geen belangrijk vak.
Waarom? Hoe belangrijk gaat het later zijn dat je weet wanneer de protestanten zich afscheurden van de katholieken.

Wanneer ze zich afscheurden is misschien inderdaad niet zo belangrijk, maar waarom wel. Als je weet waarom dat ooit gebeurd is, kan je dit in de toekomst voorspellen en dat kan heel veel problemen voorkomen.

Na een vraag volgt uiteraard een vraagteken. Dat weet je ongetwijfeld wel, maar let er ook op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.netlog.be/ANGELxSTATE
Eline C.




Aantal berichten : 5
Leeftijd : 31
Woonplaats : Kalmthout
Registration date : 20-02-08

Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitimewo feb 20, 2008 10:57 pm

PRO!
Ik vind geschiedenis wel een beetje belangrijk.
Zoals bijvoorbeel de eerste en tweede werledoorlog enzo...
En vooral de geschiedenis van uw vaderland dan.
Wat er gebeurd is in de geschiedenis in timboektoe dat intereseert mij niet echt en daar zullen we denk ik in ons latere leven ( tenzij je geschiedenisleerkracht wordt) niks mee doen .

groetjes Eline Like a Star @ heaven
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Is geschiedenis belangrijk? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Is geschiedenis belangrijk?   Is geschiedenis belangrijk? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Is geschiedenis belangrijk?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Op zoek naar argumenten... :: Stellingen voor Nederlands-
Ga naar: