Op zoek naar argumenten...
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op zoek naar argumenten...

Forum voor de taak voor 4stw 2 en 3 ivm leren argumenteren.

IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?

Ga naar beneden 
+7
Laïna I
Lotte vB
Ine'
Lotte H.
erika r
NatasjaM
Admin
11 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 27
Registration date : 23-01-08

'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Empty
BerichtOnderwerp: 'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimewo feb 06, 2008 4:30 pm

Tegenwoordig moet je op school veel taken digitaal maken en indienen (zoals deze taak bijvoorbeeld). Het huiswerk op papier wordt stilaan vervangen door een PowerPointpresentatie, een word-document dat je doormailt naar je leerkracht enz.
Vind je dit een goede evolutie? Welke argumenten kan je daarvoor aanbrengen?
Of vind je dit een slechte evolutie? Welke argumenten kan je daarvoor aanbrengen?

'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Ed12

'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Ed26
Terug naar boven Ga naar beneden
https://nederlands.actieforum.com
NatasjaM
Goed bezig!

Aantal berichten : 13
Leeftijd : 32
Registration date : 04-02-08

BerichtOnderwerp: Re: 'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimedo feb 07, 2008 12:44 pm

PRO
Ik vind dit een goede vooruitgang.
Er zullen veel leerlingen zijn die met de computer moeten werken als job.
Als de school het zodanig draait dat de computer gebruikt wordt
om taken, lessen,.... op te maken, heb ik er geen enkel bezwaar tegen.
En als je met de computer werkt gaat alles ook veel sneller, als je nu
een brief typt in word of een gewone brief schrijft, in word gaat dat toch
veel sneller.
En als je de taak kan doorsturen naar de leerkracht, dan moet je ook niet
die papieren van je taak meezeulen, want één taak is niet veel, maar je hebt
wel wat meer lessen dan één bepaald vak waar je een taak voor moet maken,
zo draagt de school er ook toe bij dat de boekentassen niet als maar zwaarder
worden.
http://www.catteryrepelsteeltje.be
erika r
Goed bezig!
erika r

Aantal berichten : 8
Registration date : 03-02-08

BerichtOnderwerp: digitaliseren van onderwijs   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimevr feb 08, 2008 4:19 pm

Admin schreef:
Tegenwoordig moet je op school veel taken digitaal maken en indienen (zoals deze taak bijvoorbeeld). Het huiswerk op papier wordt stilaan vervangen door een PowerPointpresentatie, een word-document dat je doormailt naar je leerkracht enz.
Of vind je dit een slechte evolutie? Welke argumenten kan je daarvoor aanbrengen?

Ik vind dit een hele goede vooruitgang in onze maatschappij. Sommige leerkrachten kunnen je geschrift niet lezen en dan verlies je weer punten. Het probleem wordt verholpen door de computer. Als je eens verder ziet dan je neus lang is, zie je dat je als je een job hebt, steeds met de computer moet werken. Alleen maar voordelen dus, ik zou niet weten wie er nog tegen zou kunnen zijn...

XxX Erika I love you
Lotte H.
Goed bezig!

Aantal berichten : 13
Registration date : 08-02-08

BerichtOnderwerp: Re: 'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimeza feb 09, 2008 4:06 pm

Admin schreef:

CONTRA.
Het neemt volgens mij veel te veel tijd in beslag,
en aangezien ik later toch geen beroep wil uitoefenen waar ik een computer bij nodig heb, lijkt het mij een onnodige zaak.

Je breekt je zin weer af waar het helemaal niet moet.

Lotte, denk jij dat er nog beroepen zijn waar je geen pc nodig hebt? Beroepen waar je voor moet voortstuderen tenminste. Sanitaire verzorgsters hebben geen pc nodig natuurlijk.
Ine'

Aantal berichten : 4
Registration date : 11-02-08

BerichtOnderwerp: Re: 'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimema feb 11, 2008 8:11 pm

Ik vind het niet zo een slim idee. Door taken door te mailen naar je leerkracht heeft hij/zij niet altijd de zekerheid dat je het zelf wel hebt gemaakt. Zo heb je ook een makkelijk smoesje als je je taak niet hebt gemaakt. Je kan gewoon zeggen dat de computer het niet meer deed, enz. ... Alles schriftelijk lijkt mij gewoon het beste.
Lotte vB
Goed bezig!
Lotte vB

Aantal berichten : 6
Registration date : 30-01-08

BerichtOnderwerp: Digitalisering   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimema feb 11, 2008 8:29 pm

CONTRA & PRO

Contra: Omdat veel leerlingen als smoesje zullen gebruiken dat hun internet niet werk of dat het e-mail adres geweiderd wordt. En je kunt hier ook gewoon aan iemand vragen of ze het door willen sturen en je veranderd een paar dingen en je hebt zo toch je werkje niet zelf gemaakt.

Pro: Je kunt vb als je een werkje helemaal moet schrijven helemaal opnieuw beginnen als het fout geschreven is ofzo, dus dan is het wel handig als je het op de computer kunt doen, dan kun je dat sneller veranderen en je hoeft niet alles over te typen.
Smile
Laïna I
Goed bezig!

Aantal berichten : 8
Registration date : 11-02-08

BerichtOnderwerp: CONTRA   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimedi feb 12, 2008 12:02 am

Ik ben er tegen.
Wat moeten mensen doen die te weinig geld hebben om een computer te kopen?
En de mensen worden op die manier ook veel te lui.
Als het zo verder gaat kan men over 10 jaar, bij manier van spreken, al niet meer schrijven !

Voor een leesteken geen spatie, erna 1.
kim

Aantal berichten : 5
Registration date : 12-02-08

BerichtOnderwerp: Re: 'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimedi feb 12, 2008 9:52 am

PRO&CONTRA -> Spaties!
Ik vind het voor mezelf een heel goede revolutie, het is gemakkelijk en ordelijk.
Maar toch is het een minder goede revolutie omdat je dan iedereen dwingt om een PC te hebben met internet.
En sommige ouders (mijn ouders) zijn altijd tegen dingen doen voor school op het internet of word.
ze zeggen dat er een andere mannier moet zijn om je taak te maken en dat ik een uitvlucht zoek om op de PC te kunnen.
Wat dan helemaal niet is.

Dus het is gemakkelijker, maar het brengt wel een paar probleempjes met zich mee.

Revolutie: radicale verandering, vernieuwing
Evolutie: geleidelijke ontwikkeling
In dit geval is het dus 'evolutie', want het is niet dat ineens ALLE taken van de ene op de andere dag digitaal moeten.
Een nieuwe zin begin je met een hoofdletter.
Mannier -> manier

Kan je je ouders de opdracht niet laten lezen als ze hierover klagen? Als je ze bijv. de instructies van deze taak laat lezen, moeten ze het wel geloven. Maar ik begrijp wat je wil zeggen.
katrien z

Aantal berichten : 5
Registration date : 13-02-08

BerichtOnderwerp: Re: 'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimewo feb 13, 2008 6:50 pm

Ik vind het alles behalve goed.
Het is altijd een heel gezaag dat we te veel achter de pc zitten maar we moeten wel al onze taken enzo erop maken. Er zijn mensen met geen pc, en mensen waarbij het kapot is of een te oude software. Moet je dan helemaal een nieuwe gaan aanschaffen? Omdat het ineens makkelijker is geworden om altijd alles door te sturen en te doen.
Op papier is alles makkelijker. Je maakt je taak, je geeft ze af en klaar ben je.
Geen kosten, maar bij de pc mag je voor het internet en stroom betalen. Alsof school al ni duur genoeg is.

Alles behalve -> allesbehalve. alles behalve = alles, met uitzondering van; allesbehalve = helemaal niet.
Voor 'maar' hoort een komma.
met geen pc -> klinkt raar, niet? Ofwel heb je er één (met pc) ofwel heb je er geen (geen pc), maar mensen 'met geen pc' kan niet. In dit geval moet het 'mensen zonder pc' zijn.
Een te oude software -> de te oude software
Het punt na 'op papier is alles makkelijker' moet een dubbel punt zijn, want hetgeen erachter komt is een verklarende uitleg en wordt dus geen aparte zin.
(c)hasin

(c)hasin

Aantal berichten : 4
Registration date : 12-02-08

BerichtOnderwerp: digitale taken   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimewo feb 13, 2008 9:52 pm

Ik ben voor omdat men in deze samenleving alles steeds meer digitaal word gedaan. Het probleem is wel dat niet alle mensen een pc kunnen veroorloven. Hier zou ik toch eerst iets aan doen voor men denkt aan een aanpak als dit. Zoals een pc kunnen huren, op de school zelf taken maken op de pc, etc. De pc kan een ideaal vervangmiddel worden van het papier omdat in deze wereld hout een steeds groter probleem wordt. In deze samenleving is men steeds sneller aan het digitaliseren. Met het voorbeeld dat onze ouders al meestal niet meer kunnen volgen. Als wij genoeg worden onderwezen in dit gebruik zullen wij later ook niet met de mond voor tanden staan .

Very Happy

Alles wordt steeds meer digitaal gedaan --> Alles smurft
Een aanpak als deze --> Je zegt toch ook niet 'dit aanpak'?
Voor de afkortingen etc. en enz. hoort geen komma.
Het spreekwoord 'met de mond voor tanden staan' moet je mij toch eens uitleggen... Of bedoel je 'met de mond vol tanden staan'? Wink
Joram, H
Goed bezig!
Joram, H

Aantal berichten : 6
Leeftijd : 31
Registration date : 17-02-08

BerichtOnderwerp: Pro   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitimezo feb 17, 2008 2:29 pm

Ik vindt het goed dat de school met de technologie mee gaat.
Andere kant is dat zoals Hasin zegt de computers veel te duur worden voor sommige mensen.

Ook een negatief punt is dat de vorige generatie meestal niet met de computer kan omgaan
of ze weten niet hoe sommige programma's werken

Een punt op het einde van de laatste zin.
Ik vindt -> ik vind. Als je 'vind' vervangt door 'smurfen' hoor je direct dat er geen 't' bij moet.
Andere kan -> Aan de andere kant
dat zoals Hasin zegt de computers -> dat zoals Hasin zegt, dat de computers
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: 'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?   'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee? Icon_minitime

'Digitalisering' van het onderwijs een goed idee?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Op zoek naar argumenten... :: Stellingen voor Nederlands-
Ga naar: